The Business Club – L'ORÉAL PROFESSIONNEL

Een kleine flashback…

The Business Club heeft het licht gezien in de jaren ’80 …

 

Na de Golden Sixties en de Swinging Seventies veranderde de mode ….en de gewoonten.

In plaats van elke week naar de kapper te gaan voor een watergolf of een brushing, ging een groot gedeelte van de vrouwen, in de jaren 80, naar de kapper voor een gestructureerde snit, gemakkelijk te coifferen, enz… Voor de kappers was de eerste verandering om de nieuwe gewoonten en nieuwe eisen van hun klanten te leren begrijpen. Bovendien had dit een grote invloed op de bezoeken (minder) en op de omzet.

 

Om hen te helpen in deze (r)evolutie, is de Club Uitbreidngsbeheer begonnen met de kappers te helpen hun bedrijf beter te structureren, eerst met managementseminaries voor kappers, nadien met een gepersonnaliseerde consulting per salon.

 

Tot in 2012 lag de focus op het beheer van het kapsalon (statistieken, tarief, rentabiliteit, teammanagement, concept).

Sinds 2013 is Salon Émotion erbij gekomen. Dit is ,vandaag de dag, de winnende formule voor salons die deel willen uitmaken of zich willen voorbereiden op een wereld in constante verandering.

WAAROM?

De Markt van de Coiffure helpen veranderen en ontwikkelen op Belgisch niveau (en wereldwijd, indien mogelijk).

HOE?

Door de kappers (managers en medewerkers) te vormen en te inspireren o.g.v. beheer en uitbating van het kapsalon enerzijds en het ontwikkelen van de Emotion Experience voor de consument anderzijds.

WAT?

  • Vorming o.g.v. Business en Salon Emotion
  • Consulting 1-2-1
  • Samenwerking met Partners/Specialisten

DE SEMINARIES

  1. De creatie van een uniek en origineel concept
  2. SALON CONCEPT SEMINARIE

  • Waarom is een concept nodig?
  • Hoe eraan beginnen?
  • Unieke identiteit, meer klanten, meer vertrouwen

2. Begrijpen hoe uw salon functioneert

SALON DEVELOPMENT SEMINARIE

  • Management: stijl, missie, profiel
  • Salon: statistieken, klantenfiches, ratio’s, kostenoverzicht
  • Team: aanwerving, opleiding, motivatie, delegatie

METHODE C. JUILLARD

  • Analyse van de look en de stijl (Personal Look)
  • De 7 fundamentele vormen
  • Interactief visagisme 3D

INSPIRATION TOUR

  • De Retail-trends van vandaag
  • Bezoek Retail Hub
  • Rondleiding in Antwerpen met een retail-Gids

Onze partner: Qlick

Waarom ?

 

Uw manier van functioneren leren kennen (en begrijpen).

Idem voor uw medewerkers, zodat u uw coaching kan personnaliseren en de atmosfeer in het salon kan optimaliseren.

Hoe ?

 

  • Individuele coaching
  • Team-coaching

Wat?

 

Alles start met een Insights Profiel bij Qlick (€395)

Uw planning

Raadpleeg onze “Salon Emotion” pagina ook om uw salon te dynamiseren !

Mail Top

Onze voorwaarden

• Wij verwerken uw persoonsgegevens om u op uw aanvraag te voorzien van onze producten en diensten.
• Wij verwerken en analyseren uw financiële gegevens om u een juiste factuur te kunnen versturen voor onze producten en diensten en uw betaling te kunnen verwerken.
• Wij bewaren uw persoons- en financiële gegevens om met u te corresponderen in geval van een noodzakelijke rectificatie.
• Wij bewaren uw persoons- en financiële gegevens in verband met de bewaarplicht.
• Wij bewaren uw persoonsgegevens om u in het geval van een calamiteit ten aanzien van onze producten en diensten te voorzien van alternatieven en service.
• Wij bewaren uw persoonsgegevens om te voldoen aan de plichten gesteld binnen onze branche.
• Wilt u uw gegevens verwijderd hebben, mail ons dan op dpo.benelux@loreal.com dan verwijderen wij u binnen 30 dagen.