01
____
MISSIE
The Business Club is een consulting-cel van de Groep L’Oréal, Divisie Professionele Producten, die u ondersteunt in de ontwikkeling van uw salon en uw business.
Na meer dan 40 jaar bestaan en ervaring in de sector van het kappersvak, heeft The Business Club als missie om de wereld van de coiffure te veranderen en u daarmee te helpen op de weg naar het succes !!
ONZE CONSULTANTS

CHRIS DE WAELE
- Meer dan 30 jaar ervaring in de wereld van de coiffure
- Sales-Marketing-Education, maar vooral een blik naar de Toekomst.
- Animator van seminaries en specialist Salon Emotion

LUDO KEYTSMAN
- 30 jaar ervaring in kappersbusiness
- Sales & Marketing met een groot hart voor « de mens »
- Animator van seminaries en specialist People Management

TOM DECUYPER
-
8 jaar commerciële ervaring bij L’Oréal Professionnel en Kérastase, 3 jaar als Consultant.
-
Animator van seminaries en specialist Digital
-
Gepassioneerd door de « Emotional Experience » van de consument, de uitdagingen van de Digitalisering en de nieuwe tendenzen o.g.v. Consumptie.
02
____
CONSULTING
Onze Consultants staan altijd klaar om u persoonlijk advies te geven.
Zij kunnen ter plaatse komen en het is ook mogelijk consulting online te doen of per telefoon.
U kan ook zelf uw SOAP-analyse maken via de Solution On A Page door op onderstaande link te klikken.
Aarzel niet om één van onze Consultants te contacteren om samen uw check-up te bespreken
03
____
SEMINARIES
De wereld van de coiffure is in volle verandering.
Vandaag de dag is de bezoeksfrequentie van de Belgische vrouw gedaald naar 5 bezoeken/jaar.
En , in tegenstelling tot wat velen denken, gaan slechts 3 % van de vrouwen wekelijks of 2-wekelijks naar de kapper.
Deze cijfers zijn gebaseerd op de zeer recente studie Profacts, die ons toegelaten heeft om een aantal cruciale punten naar voren te brengen.
Deze elementen worden behandeld en ontwikkeld tijdens onze seminaries.
Enerzijds bieden we puur business-geörienteerde seminaries aan (een concept ontwikkelen en beheren)
Anderzijds kan u deelnemen aan het programma Salon Emotion. Sinds kort behandelen wij ook het thema ‘duurzaamheid’, een must have voor de kapsalons van vaandaag en morgen. Om u individueel te helpen, stelt The Business Club u ook One-to-One contacten voor.
Deze kunnen in het salon doorgaan, maar ook per telefoon of online.
SALON EMOTION
- Het emotionele parcours van de klant opwaarderen.
- U onderscheiden door meer gepersonalisserde diensten aan te bieden.
- Een actieplan opmaken dat direct toepasbaar is in het salon.
SALON DEVELOPMENT
- Je tarief correct opstellen.
- De KPI (sleutelcijfers) van je salon begrijpen.
- Rendabel zijn.
- Je eigen imago en concept ontwikkelen.
- Zich onderscheiden.
SALON EMOTION ON WHEELS
- Meerdere conceptsalons in België bezoeken.
- Beschrijving door de eigenaars van het parcours dat ze afgelegd hebben en wat ze gedaan hebben om tot hun concept te komen.
CLAUDE JUILLARD
De Interactieve Communicatie (méthode C.JUILLARD) ontwikkelen.
- De basisbegrippen voor het ontdekken van de stijl van uw klant en aangepaste voorstellen kunnen doen.
- De principes van een gepersonaliseerde, interactiev en multi-stylen diagnose kennen.
WAT KUNNEN WE LEREN VAN BUTLERS?
- De notie “klantenservice” begrijpen.
- Tips en Tricks om direct toe te passen in het salon.
- Een indrukwekkende « eerste indruk » geven.
SUSTAINABLE SALON
« Een must have om je salon te transformeren in een gezonde en duurzame omgeving »
- Van « duurzaamheid » een day-to-day gegeven maken
- Concrete «Tips & Tricks » om je ecologische voetafdruk te verminderen (waterverbruik, energie, afval,…)
- Opgebouwd rond de 7 Etappes van Salon Emotion
04
____
BUSINESS TALKS
Business Talk 1 Chantal Smedts
Business Talk 2 Claude Juillard
Business Talk 3 Salonkee
Business Talk 4 Solution on a page
Business Talk 5 RESTART
Business Talk 6 Le durable
Business Talk 7 Instagram
Business Talk 8 value vs price
Business Talk 9 Team Performance QlickPlay
Business Talk 10 Maak nieuwe klanten via Google My Business
Business Talk 11 Salon Emotion Attract me
Business Talk 12 Reis van het produkt
Business Talk 13 Salon Emotion Welcome Me
Business Talk 14 Access en 3C’S
06
____
CONTACT
Voor meer informatie kunt u contact
opnemen met Chris De Waele
TELEFOON: +32 477 884 753
E-MAIL: [email protected]
Keizer Karellaan 584
1082 Bruxelles