The Business Club – MY L'ORÉAL PROFESSIONNEL

           

De wereld verandert.

Het universum van de coiffure verandert.
Bent u klaar om deze nieuwe challenges het hoofd te bieden?

01
____

WIE ZIJN WIJ?

Na meer dan 40 jaar bestaan en ervaring in de sector van het kappersvak, heeft The Business Club als missie om de wereld van de coiffure te veranderen en u daarmee helpen op de weg naar het success !!


The Business Club is een consulting-cel van de Groep L’Oréal, Divisie Professionele Producten, die u ondersteunt in de ontwikkeling van uw salon en uw business.

 

De ervaringrijke Consultants van The Business Club stellen u voor om deel te nemen aan de seminaries en om afspraak te nemen voor een persoonlijk contact om u te helpen in uw ontwikkeling.

 

Onderaan vindt u alle practische en relevante informatie i.v.m. The Business Club.

 

Don’t wait, join us !

ONZE CONSULTANTS

CHRIS DE WAELE

  • Meer dan 30 jaar ervaring in de wereld van de coiffure
  • Sales-Marketing-Education, maar vooral een blik naar de Toekomst.
  • Animator van seminaries en specialist Salon Emotion

LUDO KEYTSMAN

  • 30 jaar ervaring in kappersbusiness
  • Sales & Marketing met een groot hart voor « de mens »
  • Animator van seminaries en specialist People Management

TOM DECUYPER

  • 8 jaar commerciêle ervaring bij L’Oréal Professionnel en Kérastase, 1 jaar als Consultant.

  • Animator van seminaries en specialist Digital

  • Gepassioneerd door de « Emotional Experience » van de consument, de uitdagingen van de Digitalisering en de nieuwe tendenzen o.g.v. Consumptie.

02
____

ONZE SEMINARIES

De wereld van de coiffure is in volle verandering.

Vandaag de dag is de bezoeksfrequentie van de Belgische vrouw gedaald naar 5 bezoeken/jaar.

 

En , in tegenstelling tot wat velen denken, gaan slechts  3 % van de vrouwen wekelijks of 2-wekelijks naar de kapper.

 

Deze cijfers zijn gebaseerd op de zeer recente studie Profacts, die ons toegelaten heeft om een aantal cruciale punten naar voren te brengen.
Deze elementen worden behandeld en ontwikkeld tijdens onze seminaries.

Enerzijds bieden we puur business-geörienteerde seminaries aan (een concept ontwikkelen en beheren)

 

Anderzijds kan u deelnemen aan het programma Salon Emotion. Om u individueel te helpen, stelt The Business Club u ook One-to-One contacten voor.

Deze kunnen in het salon doorgaan, maar ook per telefoon of via Skype.webex

SALON EMOTION

In 2014 neemt L’Oréal het initiatief voor een grootschalige enquete op Europess vlak om de behoeften van de consument te leren kennen.
Het bezoek aan het salon wordt onderverdeeld in 7 Stappen (van Outside tot Check Out).
En voor elke stap worden 7 Tips & Tricks ontwikkeld die ervoor zorgen dat de klant anno 2019 het kappersbezoek terug een leuke beleving vindt.

Intussen warden nog andere elementen ontwikkeld om Salon Emotion te laten doordringen in het kapsalon.

De bedoeling is dat elk salon een eigen identiteit opbouwt en op die manier beter herkenbaar wordt voor de moderne consument die minder vaak naar de kapper gaat en andere eisen stelt.

Eindresultaat ….een grotere omzet !

 

SALON DEVELOPMENT

Tijdens dit seminarie antwoorden we op volgende vragen :
Hoe uw tarief bepalen ?
Hoe werkt uw salon ?
Welke zijn mijn sleutelindicatoren ?
Hoe mijn imago, mijn concept ontwikkelen ?

SALON EMOTION ON WHEELS

Met Le Buzz gaat u op bezoek bij enkele van uw collega’s die Salon Emotion in de praktijk gebracht hebben in hun salon, elk op hun eigen manier en met specifieke aandachtspunten.

U kan alle vragen stellen, foto’s maken, kortom inspiratie opdoen om nadien uw eigen concept verder uit te werken.

En tijdens de ritten vn het ene naar het andere salon krijgt u nieuwe info mee en kan u idëeen uitwisselen met uw collega’s……..Een niet te missen ervaring!

CLAUDE JUILLARD

EMOTIONELE 3D EN MULTISTIJLEN VISAGISME
Het moderne visagisme

Doelstellingen: Professionals uit de coiffure opleiden om het interactieve 3D visagisme volgens de methode C.JUILLARD® [Gedeponeerde methode] onder de knie te krijgen: diagnose, voorstellen, uitvoeren.

Resultaat van de stage: de stagiaire is in staat om het gezicht van zijn klant in 3D te analyseren om haar advies te geven over de stijl van haar kapsel dat harmonie of karakter uitstraalt. Hij zal zijn creativiteit ontwikkelen en zijn omzet verbeteren.

PROGRAMMA:

– 1ste dag voormiddag

Voorstellen van de trainer en de groep
Ontdekken van de buitenkant en de binnenkant van het gezicht en de profielen
3D visualisering en decodering

– 1ste dag namiddag

Compensatiewetten voor harmonie/karakter
Ontdekking van de compensatiezones in het kapsel
Combinatiespel van kapselvormen (praktijkoefeningen bij stagiaires onderling)

– 2de dag ochtend

Analyse van de binnen- en de buitenkant van het gezicht (vooraanzicht en profiel) en kapselvoorstellen
De Intuïtieve gebarentaal® van de klant: non-verbale communicatie
Krachtlijnen en dominante volumes: stylisme visagisme

– 2de dag namiddag

De sleutelzinnen, het taalgebruik en de werkwijze van de interactieve 3D visagist-specialist leren.
Hoe een betalende dienst in de coiffure uitwerken door de analyse van het gezicht van de klant?

Concurrentiële voordelen van de methode C.JUILLARD®.
Klantenparcours van een kapsel op maat

WAT KUNNEN WE LEREN VAN BUTLERS?

In dit seminarie, dat doorgaat in de International School for Butlers & Hospitality in Oostkamp, krijgt u gedurende een volledige dag een overzicht van alle Do’s en Dont’s  op gebied van service en klantenbenadering.

U krijgt een volledig inzicht in de Opleiding “excellente Gastheer/Gastvrouw” met Tips & Tricks die in uw salon toegepast kunnen worden.

Op het einde van de dag krijgt u het boek “Wat kunnen we leren van Butlers » aangeboden om zeker niets te vergeten!

RETAIL INSPIRATION TOUR

Een halve dag retail-inspiratie in Antwerpen begint met een bezoek aan de retail hub waar u kennis maakt met de concepten van de Toekomst, inclusief het Kapsalon van de Toekomst versie Salon Emotion Digital & Sustainable.
Na de lunch gaan we de stad in met een retail-specialist om winkels met originele concepten te bezoeken.

In elk concept zijn er rote of kleine ideeën op te pikken, die u kan vertalen naar uw Kapsalon.

Rond 17u30 komen we terug aan in de retail hub, waar u als geschenk het boek “De Toekomst van Retail” meekrijgt.

CONSULTING ONE-TO-ONE

Buiten onze seminaries staan onze Consultants u bij met raad en daad op een zeer persoonlijke wijze.

Voor zeer regelamtige contacten zijn de telefoon, Skype of Webex de aangewezen communicatiemiddelen.

Deze dienst is gratis op voorwaarde dat u minimum 1 seminarie per jaar volgt en dat u trouw bent aan de producten van het Huis L’Oréal:

  • L’Oréal Professionnel

  • Kérastase

  • Redken

  • Matrix

  • Biolage

  • Shu uemura)

Eender wat uw situatie ook is, kan u gratis beroep doen op uw Consultant en uw Check Up Salon Emotion aanvragen.

Dit Excell document laat u toe de “temperatuur « te meten » in uw salon en dit 4 maal per jaar.

03
____

INSPIRATIES

05
____

CONTACT

Voor meer informatie kunt u contact
opnemen met Chris De Waele

 

TELEFOON: +32 477 884 753

 

E-MAIL: [email protected]

 

Avenue Charles Quint 584

1082 Bruxelles

Neem contact op

 

Aarzel niet om contact met ons op te nemen met al uw vragen.
Of u nu al klant bent of niet, ons team zal u met plezier te woord staan.
 
* verplicht veld

 

 

Wij bewaren en analyseren uw gegevens om ervoor te zorgen dat wij u de juiste antwoorden kunnen geven op uw vragen en om onze dienstverlening en producten te kunnen ontwikkelen en beter aan te laten sluiten aan uw behoeften. Klik hier voor meer informatie.

Ik ga akkoord met deze voorwaarden

 

Mail Top

Onze voorwaarden

• Wij verwerken uw persoonsgegevens om u op uw aanvraag te voorzien van onze producten en diensten.
• Wij verwerken en analyseren uw financiële gegevens om u een juiste factuur te kunnen versturen voor onze producten en diensten en uw betaling te kunnen verwerken.
• Wij bewaren uw persoons- en financiële gegevens om met u te corresponderen in geval van een noodzakelijke rectificatie.
• Wij bewaren uw persoons- en financiële gegevens in verband met de bewaarplicht.
• Wij bewaren uw persoonsgegevens om u in het geval van een calamiteit ten aanzien van onze producten en diensten te voorzien van alternatieven en service.
• Wij bewaren uw persoonsgegevens om te voldoen aan de plichten gesteld binnen onze branche.
• Wilt u uw gegevens verwijderd hebben, mail ons dan op [email protected] dan verwijderen wij u binnen 30 dagen.